COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

18.12.2015

Fords salg i Europa økte med over 20% i november

Fords salg i Europa økte med over 20% i november og bidro til en klar vekst i markedsandelen. Dette var også Fords beste november i Europa siden 2009.

Ford i Norge kan for sin del registrere en vekst hittil i år på 13% for alle biltyper, og 23% vekst på nyttekjøretøy isolert, i samme periode.

Ford solgte 101.500 kjøretøy på sine 20 tradisjonelle markeder i Europa* i november, og 1.181.200 kjøretøy i årets første 11 måneder. Dette er en økning på 20,5% sammenlignet med november 2014, og 9,9% for året sett under ett.

Vi avslutter 2015 med en betydelig vekst og er godt posisjonert for større vekst i 2016, uttaler Roelant de Ward, visepresident for markedsføring, salg og service, i Ford Europa. Vår rekke av nye familiebiler til høyytelsesbiler, til SUV modeller og nyttekjøretøy tiltrekker seg stadig nye kunder og forsterker Fords merkevare, uttaler de Ward.

Ford nr. 1 på nyttekjøretøy i Europa

Ford er Europas mest kjøpte nyttekjøretøymerke hittil i år og etterspørselen fortsetter å øke for den nye og utvidede Transit-serien.

Salget av Fords nyttekjøretøy økte med 24% både i november og i perioden januar til november. Samtidig økte Fords andel av dette markedssegmentet til 13,3% i november, og 12,7% hittil i år, som er det beste resultatet for begge perioder siden 1996. Fords pickup-serie Ford Ranger er også Europas mest kjøpte pickup med en vekst på 32% hittil i år.

- Den europeiske veksten er en sterk stimulans for Ford i Norge, men også våre egne resultater hittil i år skaper stor optimisme, sier Per Gunnar Berg, adm. direktør for den norske Ford-importøren. Etterhvert som kundene gjør seg kjent med alle nyhetene – f.eks. modeller som Mondeo AWD, S-MAX AWD, Galaxy AWD, Mondeo Vignale, Ford Edge, ikoniske Mustang og ikke minst den nye rekken av nyttekjøretøy, er vi sikker på at Ford vil fortsette å tiltrekke seg nye kunder i Norge fastslår Berg.

Optimismen merkes også hos forhandlerne og en viktig del av Fords vekstplan er etablering av Ford Stores, butikker hvis innhold og profil rendyrker og videreutvikler Fords merkevare. Jeg er sikker på at kundene som besøker våre forhandlere merker entusiasmen, avslutter Berg.

# # #

* Salgstallene gjelder Fords 20 europeiske hovedmarkeder der merket har et nasjonalt salgsselskap. The Euro 20 markets are: Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Hellas, Holland, Irland, Italia, Norge, Polen, Portugal, Romania, Spania, Storbritannia, Sverige, Sveits, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike



Nyheter