COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

26.05.2015

Ford oppgraderer Fiesta – Europas mest solgte småbil

Ford opplyste i dag at Fiesta – Europas bestselgende småbil* – nå er tilgjengelig med betydelige utseende- og utstyrsoppgraderinger, et større utvalg motorer og nye farger.

I tre år på rad - i 2012, 2013 og 2014 - har denne bilmodellen vært Europas mestselgende bil i småbilsegmentet, og i de første tre månedene av 2015 har den beholdt samme posisjon.* Ford kunne også opplyse at de nå har den mest drivstoffeffektive Fiesta i modellens historie. Fiesta ECOnetic er nå utstyrt med Fords 1.5-liters TDCi-dieselmotor som har et forbruk på 0,32 liter/mil og et CO2-utslipp på 82 g/km..**

Nye Fiesta-farger er Magnetic, en mørkere metallicgrå, Candy Red, en dyp rødfarge og Silver Silk. Fiesta med utstyrsnivået Titanium kan nå også tilbys med 1.0‑liters EcoBoost-motor med 140 HK.

- Kundene har nå det største utvalget Fiesta-modeller noensinne kombinert med et mer omfattende utstyrsnivå, sier markedsdirektør Geir Haugaard hos den norske Ford-importøren. - Med hensyn til drivlinjer kan vi nå tilby et omfattende motorprogram som spenner fra 65 HK og opp til 182 HK på Fiesta ST, inkludert 1.0-liters EcoBoost, den første motoren noensinne som er kåret til Årets Internasjonale Motor tre år på rad.

Fiesta med det laveste utstyrsnivået Trend har fått forbedret interiørkvalitet og komfort med blant annet lærtrukket ratt og håndbremsspak. Fiesta Titanium har fått forkrommet nedre grill, nye 16-tommers lettmetallfelger og nye, moteriktige setetrekk. For å skape et særpreg på bilen kan man på noen karosserifarger bestille bilen med taket lakkert i kontrastfarger som Frozen White, Panther Black, Race Red eller Candy Blue.

Ford har redusert CO2 -utslippet på Fiesta ECOnetic med 16 g/km siden modellen kom i 2008. Den nye 1.5-liters TDCi-dieselmotoren har optimalisert forbrenningskammer og banebrytende turbo- og innsprøytingsteknologi sammen med:

  • Auto‑Start‑Stop, som automatisk slår av motoren når bilen står stille og starter motoren på nytt når sjåføren ønsker å kjøre videre
  • Smart regenerativ lading som senker slitasjegraden ved å kople inn dynamoen og lade batteriet når kjøretøyet holder jevn hastighet og bremser
  • 5‑trinns girkasse med optimalisert giring
  • Dekk med lav rullemotstand
  • Forbedret karosseri- og understellsaerodynamikk
Fiesta har også teknologier som Ford SYNC stemmestyring med Nødhjelpassistanse og Active City Stop.



Nyheter