COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

31.10.2014

Dramatisk reklamefilm for nye Ford Mondeo

«The Fast and the Furious”-regissøren skapte dramatisk reklamefilm for nye Ford Mondeo på Sandane flyplass

For flere bilder til saken se vedlagte linkhttp://goo.gl/Sk65KH

Ford presenterer i dag en ny europeisk TV-reklame for nye Mondeo, skapt av Rob Cohen, den prisbelønte regissøren bak “The Fast and the Furious”. Og hva mer er; den dramatiske filmen ble tatt opp på vakre Sandane flyplass i Nordfjord.

- Valget av arena for denne reklamefilmen var ikke vanskelig å ta etter at filmteamet hadde sett den dramatiske naturen som omgir denne småflyplassen - og som gir et fantastisk bakteppe for historien som fortelles, fastslår Geir Haugaard, markedsdirektør hos den norske Ford-importøren.

Filmen viser en ny Mondeo som redder situasjonen for et småfly når lysene på landingsstripen slukker mens flyet er under innflyging. Mondeo-sjåføren sørger for trygg landing ved å lyse opp landingsstripen for piloten, ved hjelp av nye Mondeos avanserte dynamiske LED hovedlys.
- Nye Mondeo har en rekke smarte teknologier som gir kundene fortrinn, fra å hindre sammenstøt med både biler og fotgjengere til å sørge for enklere parkering, sier Haugaard. - Vi håper våre kunder slipper å hjelpe et småfly å lande ved hjelp av Mondeos dynamiske LED hovedlys når strømmen på flyplassen går, men vi er overbeviste om at de vil sette pris på bidragene disse teknologiene gjør i daglig bruk av bilen.

Fords dynamiske LED hovedlys kombinerer dagslysopplevelsen av LED-lampene med et adaptivt frontlyssystem, der lysvinkel og intensitet justeres i henhold til kjøreforholdene. Systemet velger en av syv innstillinger avhengig av bilens hastighet, lysforholdene utenfor bilen, rattvinkelen, avstanden til bilen foran og hvorvidt vindusviskerne er slått på.

Ford lanserer reklamefilmen først på sosiale medier som Facebook, Twitter, Google+ og Instagram. Den 60 sekunder lange filmen kan sees her.


 


En «behind the scenes» film, som viser hva som skjedde i kulissene da reklamefilmen ble tatt opp, kan sees her.



Filmen ble tatt opp på Sandane flyplass under ledelse av Rob Cohen, som også har regissert filmer som “DragonHeart” og “The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor”. Et team på 60 personer, inklusive en stuntsjåfør og en stuntpilot, arbeidet i fem dager med innspillingen.

- Dataskapte bilder kan nærme seg det virkelige livet, men kan likevel ikke gjenskape virkeligheten slik film kan, sier Cohen . – Og vi måtte virkelig legge oss i selene for å kunne lage denne reklamefilmen, sier regissør Cohen. - I løpet av to timer gjorde vi den jobben et vanlig filmteam ville brukt en hel dag på – ettersom vi kun hadde et begrenset tidsvindu med nok mørke til å vise lysene fra bilen og nok lys til å vise bilen.

- Vi landet flyet fra rett over bilen som et reelt stunt, og jeg tror publikum vil oppleve nøyaktig det som skjedde foran filmkameraet. Opptaket var mildt sagt dramatisk, legger Cohen til.

Den dramatiske filmen, som er produsert av Blue Hive, er del av en større lanseringskampanje for nye Mondeo.

- Nye Mondeo er en nykommer som virkelig skjerper konkurransesituasjonen i dette segmentet, og den fortjener absolutt å bli vist frem på en så spektakulær måte som dette. Med overbevisende design, rikholdige utstyrsliste, konkurransedyktige priser og nå toppet med en reklamefilm, produsert av en regissør i verdensklasse, som kombinerer Mondeo og fantastisk norsk natur, har vi store forventninger til hvordan nye Mondeo vil bli mottatt av norske bilkjøpere, avslutter Geir Haugaard hos den norske Ford-importøren.

Rob Cohen's biografi:http://www.tribute.ca/people/rob-cohen/4060/



Nyheter