COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

31.07.2014

Offentliggjort motoreffekt og ytelser for nye Ford Mustang

Ford har nå offentliggjort motoreffekt og ytelser for nye Ford Mustang.


Når Ford Mustang kommer til Europa vil den ha den nye 2.3-liters EcoBoost-motoren som utvikler 310 HK og et dreiemoment på 435 Nm, mens den muskuløse V8-motoren på 5 liter gir 435 HK og 540 Nm dreiemoment.

Nye Mustang har også uavhengig for- og bakhjulsoppheng og et avansert lettvektkarosseri med omfattende bruk av høystyrkestål og aluminium som bidrar til fremragende kjøreegenskaper og kjørekomfort.

Ford vil på et senere tidspunkt oppgi de endelige spesifikasjonene for Ford Mustang-modellene for Europa.

- Mustang handler om ytelser, og oppgraderte bremse- og chassispakken som er standard på biler som kommer til Europa gir våre kunder det de er på jakt etter rett fra fabrikken, sier Dave Pericak, Mustangs sjefsingeniør.

Dette er et globalt bilikon med ni millioner solgte eksemplarer siden lanseringen i 1964 og verdens mest populære kjøretøy med 7 millioner "likes" på Facebook og over 3.200 opptredener på film og TV.

Avansert motorteknologi

Den nye 2.3-liters EcoBoost-motoren ble spesifikt konstruert for nye Mustang for å gi de egenskapene eierne vil ha når det gjelder ytelser og drivstoffeffektivitet.

- EcoBoost-motoren leverer solide ytelser der Mustang-sjåføren forventer det, uansett bilens hastighet. Det vil i praksis si en bred og flat dreiemomentkurve og fantastisk kjørbarhet under alle forhold, sier Scott Makowski, leder for gruppen som konstruerte EcoBoost-motoren.

Med en kompakt motor som utvikler 135 HK og 189 Nm dreiemoment pr. liter var høy grad av driftssikkerhet en kritisk målsetting.

5.0-liters V8 motoren kommer med en rekke komponenter som hjelper den å puste, spesielt ved høyere hastigheter. Få luft inn og eksos ut av sylindrene er nøkkelen for å generere mer hk og dreiemoment fra alle motorer. Det har også vært fokuset ved utvikling av denne V8-motoren som har:

·  Større innsugsventiler

·  Større eksosventiler

·  Endret innsugskamaksel

·  Endret eksoskamaksel

·  Stivere ventilfjærer som sikrer at ventilene stenger helt ved høyt turtall

·  Ny topp utforming – Justerte innsugs- og eksoskanaler gir en rettere vei til ventilene for mindre restriktiv innsug- og eksosflyt og det er gjort plass for større ventiler.

·  Lettere, smidde, sinter råder som er mer holdbare ved belastning på høyt turtall.

·  Redesignede stempler – dypere nedfellinger i stemplene gir plass til større ventiler

·  Rebalansert smidd veivaksel for å supportere belastning på et høyere turtall

Med uavhengig hjuloppheng foran og bak vil nye Mustang gi ytelser av verdensklasse både når det gjelder dynamiske egenskaper og kjørekomfort. Både motorpanser, forskjermene og en rekke komponenter i understellet er laget av aluminium for å senke vekten og forbedre vektbalansen.

Selv deler laget av stål og andre materialer, som de hule stabilisatorstagene bak og de nye setene er intelligent konstruert for å innfri ytelsesstandardene samtidig som vekten holdes nede.

Mustang Fastback med 2.3-liters EcoBoost-motor har 52% av vekten over forhjulene mens en tilsvarende bil med V8-motor har 53% av vekten over forhjulene.

Egenvekten for en USA-spesifisert Mustang med 5-liters V8-motor er 1691 kg, mens et fastback-karosseri med 2,3-liters EcoBoost-motor og automatgir veier 1598 kg.

Oppgraderte brems- og chassispakker

Både 2.3 l. EcoBoost og 5.0 l. V8 modellene vil få en oppgradert bremsepakke som standard for det europeiske markedet. Pakkene inneholder:

·  2.3-liters EcoBoost: 4 stemplet, 46 mm calliper foran med 352 mm bremseskiver. 45 mm calliper bak med 330 mm bremseskiver.

·  5.0-liters V8: 6 stemplet, 36 mm Brembo calliper foran med 380 mm bremseskiver.  45 mm calliper bak med 330 mm bremseskive.

Mustang 2.3-liter og 5.0-liter modellene for Europa vil også ha en oppgradert chassispakke som standard. Denne inneholder:

·  Stivere fjærer, foringer og oppgraderte støtdempere bak

·  Ekstra kjølekapasitet for holdbarhet ved høy belastning

·  K-brakett forsterkning mellom støtdempertårn og karosseri

·  Tykkere stabilisatorstag bak

·  Unikt oppsett for ABS, ESP og elektrisk servostyring



Nyheter