COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

02.07.2014

Ford topper listen over merkevarer med høy miljøfaktor

Ford topper listen over globale merkevarer med høy miljøfaktor


Ford har nå mottatt anerkjennelse for sin forpliktelse til bærekraftig forretningsdrift og utvikling, med en 1. plass på Interbrands 2014-lista over de 50 beste merkevarene med høy miljøprofil i verden. Bilprodusenten slo dermed fjorårsvinneren Toyota og tungvektere som Johnson & Johnson, Coca-Cola og Microsoft.


Ford fikk topplasseringen for sin fremtidsrettede tilnærming til miljøansvarlig og bærekraftig produksjon, større åpenhet om hvordan virksomheten drives og for å gjøre informasjon om produksjonen tilgjengelig for offentligheten. Fords fokus på vann, ble fremhevet i selskapets nylig publiserte 15. årsrapport for bærekraftig produksjon, avfallsreduksjon og miljøbevisste byggeteknikker bidro til selskapets plassering på toppen av Interbrands liste.


- Vi setter stor pris på å bli utropt til det globale varemerke med høyest miljøbevissthet i 2014, sier Robert Brown, leder for bærekraftighet, miljø og sikkerhetskonstruksjon. - Hos Ford arbeider vi for å utvikle produkter med høyest mulig kvalitet for våre kunder og samtidig produsere dem på den mest mulig miljømessig ansvarlige måten uansett hvor i verden produksjonen finner sted. Denne prisen forteller oss at våre omgivelser er enig i at vi gjør det.


Når Interbrand hvert år skal velge ut årets 50 beste globale grønne merkevarer starter de med listen som omfatter deres rapport for de 100 beste globale merkevarene. Merkevarer som kommer inn på denne rangeringslisten har en global tilstedeværelse og har vist at de er bedrifter med høy miljøbevissthet. Interbrand gjennomfører deretter omfattende forbrukerundersøkelser for å fange opp allmennhetens oppfatning av merkets bærekraftige eller miljømessige arbeidsmetoder, og sammenligner dette med miljømessige- eller bærekraftighetsrelaterte data samlet inn og analysert av Deloitte Consulting LLP.


- Gjennom de siste årene har Ford vist seg å være en foregangsbedrift på dette området, sier Jez Frampton, Interbrands globale leder. - Bærekraftighet er fullt ut integrert i Fords totale virksomhetsstrategi. På den måten er selskapet i stand til raskt å identifisere og reagere på hvordan enhver side av driften virker inn på miljøet og lokalsamfunnene der de har sine virksomheter. Fortsatt investering i alternative energikilder og drivstoffbesparende teknologier – og å lære forbrukerne å utnytte deres fordeler, vil være en nøkkel når det gjelder å ytterligere forbedre Ford som merkevare over tid.




Nyheter